28 juli 2014

De BB1 Supermono werd voor het eerst onthuld op de Motorshow in Keulen 1994. De motor werd geproduceerd van 1995 tot 1997.

De BB1 is voorzien van een 1 cilinder Rotax 650cc blok dat geleverd word door BMW vandaar ook de naam BMW-BIMOTA 1. Het motorblok heeft 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen en 2 bougie's. Dit geheel zorgt voor een heel goede verbranding. De standaard versie zoals hier getoond levert 48PK bij 6500 toeren dat is gekoppeld aan een 5 versnellingsbak en haalt een top van 183 km.

Het geweldig mooie en lichte aluminium frame is net als de achtervork van het Oval Section Technology systeem. Daarnaast is het heel Bijzonder dat bij de BB1 de brandstoftank onder het motorblok is geplaatst. In 1994 baanbrekend daar door deze opstelling het zwaartepunt heel laag kwam te liggen. Het laagste ooit en nu heden ten dage nog steeds zeer exclusief. Het vering- en dempingsysteem is van Paioli en de remmen zijn van Brembo, de wielen konden zowel 17 inch Antera als Marchesini zijn.

Om deel te nemen aan de Sound of Singel klasse (SOS) leverde Bimota een totaal Race kit voor FL 10.000,-. Deze was dan 725 cc en leverde 75 PK en had een dubbele remschijf voor, titanium uitlaat en magnesium velgen.

De bij ons aanwezige en hier getoonde Race replica,s (nummer 74 en 76) hebben dubbele remschijf voor Gold line rempomp circuit, uitlaat met dempers. Met de K&N luchtfilters leveren ze 62 PK en zijn in de tricolore kleuren gespoten. Het totaal aantal BB1 supermono's bedraagt 524, waarvan 376 BB1 Supermono in de kleuren rood/grijs en 148 Biposto's in de kleur blauw.

Zoeken in de shop

Best Seller

Direct contact

  • Locatie: Gesitueerd in het midden van het land
  • Telefoon 1: 06 54 72 66 42
  • Telefoon 2: 06 38 75 02 36

Social media

 x 
Winkelwagen is leeg